Recensie Twist me (Twist me #1)

Waardering: 4 diamantjes

Kidnapped. Taken to a private island.

I never thought this could happen to me. I never imagined one chance meeting on the eve of my eighteenth birthday could change my life so completely.

Now I belong to him. To Julian. To a man who is as ruthless as he is beautiful—a man whose touch makes me burn. A man whose tenderness I find more devastating than his cruelty.

My captor is an enigma. I don’t know who he is or why he took me. There is a darkness inside him—a darkness that scares me even as it draws me in.

My name is Nora Leston, and this is my story.

Het verhaal begint met Nora, een jonge studente van bijna 18, die in mijn ogen erg beschermend is opgevoed. Ze gaat – volgens haar ouders- nooit uit, terwijl ze een false ID-kaart heeft om juist dat te doen. Tijdens een avondje uit met haar beste vriendin komt ze hem tegen. Ze voelt meteen de dreiging die van hem afstraalt maar toch voelt ze zich aangetrokken door hem. Julian is een 29-jarige knappe en bovenal stinkend rijke man, hij kan zijn ogen niet geloven als hij Nora ziet en vanaf dat moment weet hij wat hij wil. Haar.

Dit boek stond “uitgelicht” tussen mijn Facebook berichten en de cover had meteen mijn interesse gewekt. Ik ben nou eenmaal een cover-shopper -SHOOT ME!- en deze cover vind ik prachtig! Het is erg simpel maar toch blijft mijn oog er naartoe gaan. Natuurlijk ben ik (als de kleine boeken-fbi dat ik ben) meteen gaan speuren en vond al snel verschillende recensies en Facebook berichten over dit boek. Het was erg uiteenlopend tussen “AWESOMEEEEE!!” en shockerende reacties over het begin van de relatie tussen Julian en Nora. Toch bleef ik geïnteresseerd,  ik wilde het boek hebben! Tot mijn grote teleurstelling (maar wat wel een goed teken is!) was het boek meteen uitverkocht en heb ik bol gebeld met de vraag wanneer ze hem weer in de verkoop kregen. -dit kon enkele dagen tot paar weken duren-  Hierdoor heb ik de Engelse ebooks aangeschaft en BOY! Wat ben ik blij dat ik meteen kon doorlezen!

Dankzij de vele reacties ben ik in het verhaal gestapt met veel vooroordelen. Ontvoering- SPANNEND!!!! Verkrachting helaas iets minder! Begrijp me goed, verkrachting komt vaker voor in boeken maar dan wordt dit niet geromantiseerd, wat volgens bepaalde reacties wel was. Ik geef toe, het begin van de relatie tussen Nora en Julian had anders gemogen in mijn ogen, maar het is niet zo erg als dat ik me heb laten vertellen. Zou ik anders hebben gereageerd als het ging om een oude dikke man van in de 50? Misschien wel ja! Maar het is nou eenmaal een knappe jongeman met een lichaam om u tegen te zeggen “volgens het boek dan”, dus ik begrijp best dat Nora er soms moeite mee heeft om hem te weerstaan.

Ondanks dat Julian zegt dat hij, niet tot liefde instaat is, behandeld hij Nora verassend  teder en liefdevol en doet hij alles om het haar naar haar zin te maken. Maar toch lees je vaker over zijn duistere dan goede trekken waardoor hij, in mijn ogen, Nora behandeld als lust-object om zijn sadistische trekken op te botvieren in plaats van als een normaal mens. Als je het begin van de relatie en zijn trekjes opzij zet, zit er toch een redelijk interessante verhaallijn in en wordt het psychologische aspect van het “Stockholm-syndroom” naar voren gehaald, als Nora merkt dat ze ondanks alles toch gehecht raakt aan haar ontvoerder. Ze weet dat het niet normaal is om iets te voelen voor Julian en dat hij gevaarlijk is maar toch kan ze het niet stoppen.

Ik leefde heel erg met Nora mee, die er alles aan doet om te ontsnappen. Ook al begint ze gehecht te raken aan Julian, verliest ze niet haar vechtlust en dat kan ik alleen maar toejuichen! Een vrouw hoort geen seks-slaaf te zijn voor een man, om zijn lust op te botvieren.. Of ben ik nu gewoon te ouderwets hierin? Toch merkte ik dat ik het verhaal steeds leuker begon te vinden naarmate ik verder kwam in het boek. Je kreeg een beeld van Julians karakter en verleden waardoor ik, als lezer, zelf last kreeg van het “Stockholm-syndroom” . Ik merkte dat ik, bij alles wat hij deed, hem maar bleef verdedigen. Dan zit je pas echt goed in een verhaal, als zoiets gebeurd!

Het gaat in dit boek, over meer dan alleen seks, al spatten de erotische scènes van de pagina’s af. Het verhaal zit tegen het einde vol met actie en krijgt de schrijfster je zover dat je verlangt naar het tweede deel! Anna Zaires heeft een super fijne schrijfstijl en je gaat er als een trein doorheen! Ik hou van dit soort boeken en deze krijgt, als ik de gehele trilogie ooit in het nederlands kan bemachtigen, zeker een mooi plekje in mijn boekenkast! Ik ben benieuwd wat jullie van dit boek vinden, ik verlangde naar meer Nora en Julian. Daarom geef ik dit boek 4 diamantjes!

Screenshot_20180110-204207