Recensie – Vrouwe Middernacht (De Duistere Machten #1)

Aantal pagina’s: 704
Jaartal: 2016
ISBN: 9789048836253
Oordeel: 5 diamantjes
weer
20180228_125950
Vijf jaar na de gebeurtenissen in Stad van Hemelse Vlammen is Emma Carstairs niet langer een rouwend meisje, maar een jonge vrouw die vastberaden is te ontdekken wie haar ouders heeft vermoord. Samen met haar parabatai, Julian Blackthorn, patrouilleert ze door de straten van Los Angeles, waar ze een demonisch complot onderzoeken. Dit is Emma’s kans om wraak te nemen en antwoorden te vinden. Wie heeft haar ouders werkelijk vermoord? En waarom verbiedt de wet van schaduwjagers liefde tussen parabatai?
weer
Wat was ik blij toen ik uit vond dat de shadowhunter wereld weer werd uitgebreid met een nieuwe trilogie, met karakters die voor kwamen aan het einde van stad van hemelse vlammen. Het boek gaat over Emma en Julian, vijf jaar nadat stad van hemelse vlammen stopte.  Emma is opzoek naar de moordenaar van haar ouders, die zoektocht brengt haar op gevaarlijke plekken.  Ze gaan een verbond aan met de elfen, iets wat absoluut verboden is na de koude oorlog. Maar Emma zet alles of alles om de moordenaar van haar ouders te vinden.

De karakter building in dit boek is echt geweldig, elk karakter krijg voldoende aandacht en je komt meer te weten over Emma en Julian, maar ook over Cristina, Mark en de broertjes en zusjes van Julian. De karakters zijn heel realistisch, en ik vind het tof dat Cassandra het heeft aangedurfd om een mental illness aan te spreken. Er zijn wat minder grappen, en dit boek is iets serieuzer dan haar vorige werken. Elk karakter heeft wel iets waarmee hij of zij moeite heeft, en alles word goed uitgelegd. Ik vind dit verhaal leuk doordat het net iets anders is dan de andere twee series. Je krijgt veel nieuwe informatie binnen, zoals waarom het gevaarlijk is om als parabatai verliefd op elkaar te worden. En natuurlijk zal je te weten komen wie Emma’s ouders heeft vermoord, en waarom!

De relatie tussen Emma en Julian vond ik echt super schattig, ook al is die relatie gevaarlijk. Ik ship hun. Helaas loopt het niet helemaal goed af, want het is voor parabatai verboden om bij elkaar te zijn. Ik ben echt super benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, en of ze toch iets gaan vinden zodat ze bij elkaar kunnen zijn!

En dan het einde van dit boek.. Wat was het spannend! Ondanks dat dit een dik boek is heb ik hem snel uitgelezen. Dit was weer een geweldige afsluiting van een geweldig boek! Hoewel het ene verhaal is afgesloten blijven er zoveel vragen over dat ik niet anders kan zeggen dan dat ik niet kan wachten om schaduwheer te lezen!

Hopelijk laat de vertaling van het laatste en afsluitende deel, dat in het Engels uitkomt eind dit jaar, niet al te lang op zich wachten. Want om weer een jaar te moeten wachten, nadat ik schaduwheer heb gelezen, is balen.

Ik geef dit boek een dubbel en dwars verdiende 5 diamantjes.