Recensie – Keep me (Twist me#2)

Abducted at eighteen. Held captive for 15 months.

It reads like one of those headlines. And yes, I did it. I stole her. Nora, with her long dark hair and silky skin. She’s my weakness, my obsession.

I’m not a good man. I never pretended to be one. She can love me, but she can’t change me.

I can, however, change her.

My name is Julian Esguerra, and Nora is mine to keep.

Het verhaal begint waar deel een is geëindigd. Julian is herstellende van de ontploffing en heeft Nora eindelijk terug gevonden. Hij is vastbesloten haar bij zich te houden en te beschermen.

In tegenstelling tot deel een, wordt Nora nu legaal “gekidnapt”. Met een gedwongen huwelijk is Nora wederom gevangen in zijn web. Nu alleen niet meer op een onbewoond eiland maar in zijn “legerbasis” zoals Nora het noemt. Wat in feite eigenlijk het ouderlijk huis is van Julian, waar velen ongelukkige herinneringen aan zitten. Dankzij haar nieuwe vrienden (de huishoudsters van Julian) komt ze meer te weten over de man die haar zowel gelukkig als ongelukkig maakt.

Ondanks alles lijkt Nora het beste te willen maken van haar nieuwe leven en probeert ze gelukkig te zijn met alles wat ze heeft, maar toch voelt ze zich leeg. Ze wilt niet gevangen zitten in een liefdeloos huwelijk, het voelt voor haar als een façade, een nieuwe manier van ontvoeren. Waarom doet Julian dit? Waarom kan hij niet zeggen wat hij voor haar voelt? Waarom is Julian zoals hij is, wat is er met hem gebeurd? Je hebt in deel 1 al redelijk wat van zijn afkomst kunnen lezen maar is hij echt zo cruel als het lijkt? Of is het een verdedigings mechanisme? Wanneer Julian zich in een gevecht lijkt te gooien zet Nora, doodsbang om hem te verliezen, alles op alles om hem bij haar te houden.

In tegenstelling tot deel een wordt dit deel zowel vanuit het oogpunt van Nora als Julian verteld. Hierdoor krijg je een beter beeld van Julian, wat hij doet, hoe hij denkt en wat zijn beweeg redenen zijn.

Wederom heb ik, hoe raar het ook klinkt, genoten van deze serie. In dit boek zit romantiek, humor, actie en is tegenover andere romans erg bloederig. De snelheid en opbouw van het verhaal is meteen goed. Ik zat meteen weer in het verhaal en kon niet wachten wat er nu weer met Nora zou gebeuren. Het einde vond ik echt gruwelijk gewelddadig en niet veel schrijvers zouden dit (laten) doen bij hun main-characters. Maar ondanks dat is dit wederom een geweldig deel in deze serie!

Een echte NA-Must-read en daarom krijgt deze van mij 4 diamantjes.

Screenshot_20180110-204207