Recensies

Blogtour: Verstrengelde vleugels – Vanessa Gerrits

Titel: Verstrengelde vleugels
Auteur: Vanessa Gerrits
Uitgeverij: Dutch Venture Publishing
Jaartal: 2018
Aantal pagina’s:  320 pagina’s
ISBN:  9789492585219                               
Genre: Young Adult
Prijs: €17.95
Oordeel:


Negentien jaar nadat Max Lucy’s vleugels stal, is er een nieuwe vleugeldief aan het werk in Nieuw-Anvers. Terwijl de Engel en de Kraai jacht maken op de mysterieuze dader balanceert hun levensgeluk meer dan ooit op de rand van een mes.
Want de vendetta van ‘de Krijger’? Die is persoonlijk.
In een race tegen de klok zullen Lucy en Max dingen moeten doen die ze nooit voor mogelijk hielden. Met een alliantie van nieuwe vrienden en oude vijanden proberen ze hun wereld te beschermen, maar ver weg van de Korf drijven onbekende volkeren en onzekere tijden hun tot het uiterste.
Wanneer vergiffenis verleden tijd is, is de toekomst misschien wel wankeler dan ooit …


Voor de blogtour van Dutch Venture Publishing mocht ik Verstrengelde vleugels lezen. Een verhaal over ‘een onmogelijke liefde’.

Eerlijk gezegd was ik nog niet zo bekend met de boeken van Vanessa Gerrits, nou ja beter gezegd het verhaal, de boeken had ik namelijk al in mijn To Be Read kast staan, wachtend om gelezen te worden en dit was een goede aanleiding om de boeken van de plank te halen. Ik heb er maar een woord voor ‘GEWELDIG’!!

Lucy is een beschermengel die verliefd is geworden op Max de kraai. In de eerste twee delen maak je kennis met de twee en zie je hun onwaarschijnlijke vriendschap veranderen in een alles overwinnende liefde. In dit afsluitende deel zijn Lucy en Max nog steeds samen en is hun relatie sterker dan ooit. Dit is vooral doordat Max opgenomen is door de Engelen en als een van hen wordt beschouwd. Toch kan Lucy niet de rust vinden waarnaar ze zo verlangd want het is te rustig rondom hun vendetta tegen de tribal-kraaien. Wanneer er enkele zwaar gewonde engelen worden binnengebracht, die door een en de zelfde persoon lijken te zijn aangevallen,  krijgen Lucy en de korf de schrik van hun leven. Er is een nieuwe vleugeldief aan het werk en hij heeft het gemunt op engelenvleugels.

Het verhaal begint gelijk spannend, een aanval op een engel, een nieuwe kraai op de tafel van dokter vé, een ontvoering/vermissing en natuurlijk een kijkje in het leven van onze favoriete koppel. Ondanks al deze “spannende” gebeurtenissen duurde het even voordat ik in een fijn leesritme kwam, dit kwam overigens niet door het boek: het is namelijk niet fijn om te lezen als je constant moet niezen. Hierdoor las ik korte hoofdstukken en probeerde ik steeds de spanning en vibe weer op te pakken, wat soms bepaald lastig is. Toch vond ik dit boek uiteindelijk fijn weglezen, de actie en romantiek blijven als een rode draad door het verhaal lopen en houden elkaar in balans.

Dankzij de op handen zijnde oorlog ontmoet Lucy veel nieuwe gezichten, maakt ze nieuwe onwaarschijnlijke bondgenoten en moet de strijd aangaan tegen “vrienden” uit het verleden.

Ik heb gelachen en brokken weggeslikt vooral het einde raakte mij zeer.  Lucy laat zien dat niet alleen Max haar goedheid verdiend en persoonlijk smelt ik nog steeds een beetje bij de liefde tussen engel en kraai. Wat kan ik zeggen? Ik ben een hopeloze romanticus en hou van verhalen met ware liefde er in.  Tevens heb ik er geen woorden voor hoe speciaal ik het einde vond. De vergevingsgezindheid en onvoorwaardelijke liefde van de Engel veranderd de samenloop van gebeurtenissen en onthuld dat dit uiteindelijk altijd al “het PLAN” is geweest.

“Onwaarschijnlijk maar waar!”

Dit verhaal heeft mij ontroerd tot in het diepste van mijn ziel. Ik geef hem welverdiende 4 sterren.

Liefs,
Manuela

Een gedachte over “Blogtour: Verstrengelde vleugels – Vanessa Gerrits”

Plaats een reactie