Recensie: Cyanide – Melanie van Garderen

Uitgeverij: Mvg Books
Aantal pagina’s: 261
Jaartal: 2018
ISBN: 9789492968005
Genre: Young Adult Thriller
cyanide
Wat zou je doen als je met geweld uit je ouderlijk huis wordt getrokken door twee mannen in witte pakken? Het bewustzijn verliest? En ergens terecht komt waar verschrikkelijke dingen met mensen gebeuren? Het overkomt Eva Cobbs, een jonge vrouw die niet weet waarom zij hiervoor is uitgekozen. Naarmate de tijd verstrijkt komt ze achter de vreselijke geheimen waarop haar leven gebaseerd is. Wie kan ze vertrouwen in de doolhof die voor haar is uitgelegd? Wat gebeurt er als alles zich voor haar ogen begint te ontrafelen?banner
Het begin maakte mij enorm nieuwsgierig naar wat er in het verleden is gebeurd met Eva. Wie zijn de mensen die haar meenemen, en waarom nemen ze haar mee? Je komt er al snel achter dat er van alles gaande is. Maar doordat ik niet wist wat er was moest ik wel verder lezen. Dat vond ik het verhaal heel spannend maken.

De hoofdpersonen kwamen voor mij niet heel goed over. Ik kon mij ergeren aan Eva, die op het ene moment enorm opvliegend is en op het andere een mak lammetje. Ze kwam soms in situaties terecht waarvan ik dacht: moet dit nou zo? Het moest heel wat bladzijden duren voordat je meer te weten kwam over Eva. Die diepgang miste ik ervoor een beetje, ook al was dit wel echt een deel van het verhaal. Ook waren de uiterlijke kenmerken van alle personages erg oppervlakkig.

Wat ik lastig vond aan deze ebook versie was dat sommige stukken die zich in het verleden afspeelden meteen onder elkaar stonden, zonder enter ertussen. Hierdoor was het onoverzichtelijk welk stukje verhaal eindigde en waar een ander begon. Wat ik wel fijn vond was dat het schuingedrukt was, hierdoor kon je goed onderscheid maken tussen het verleden en het heden.

Wat ik ook leuk vond aan dit verhaal is dat het niet het standaard verhaal is van meisje en jongen haten elkaar, en worden dan verliefd, en alle drama die daarbij hoort. Maar een Young Adult die niet zo gaat. Ook de verhaallijn zelf is iets wat ik nog niet eerder heb gelezen. Het was niet heel erg voorspellend en het was een leuke verhaallijn om te lezen. Dit maakte het voor mij toch wel dat ik dit boek 3.5 sterren geef.

Ik wil Melanie van Garderen bedanken voor het verschaffen van het recensie ebook.