Recensie: The Darkest Star – Jennifer L. Armentrout

Auteur: Jennifer L. Armentrout
Uitgeverij: Zomer & Keuning
Aantal pagina’s: 415
Jaartal: 2018
ISBN: 9789401915861
Genre: Young Adult

The darkest star is het eerste deel in de Origin-serie van Jennifer L. Armentrout, die zich afspeelt in hetzelfde universum als de Lux-serie. In The darkest star komt de jonge Evie in contact met de buitenaards knappe Luc. Bij die ontmoeting denkt Evie in eerste instantie dat Luc ‘gewoon’ een Luxen is. Maar al snel komt ze erachter dat hij nog veel machtiger, invloedrijker en gevaarlijker is dan dat. En… ze valt als een blok voor hem.

Ik vond het zo leuk toen ik erachter kwam dat de Lux serie verder ging met een nieuw trilogie (edit: het wordt een serie)! Het gaat dan weliswaar niet verder met Katy en Daemon, maar met Luc en Evie. Wel keren oude bekenden terug in deze nieuwe serie. Het verhaal speelt zich af 4 jaar na de gebeurtenissen in de Lux serie.

The darkest star leest vlot zoals zijn voorgangers van de Lux serie. Maar is vrij voorspelbaar. Zo ligt het er dik bovenop wie Evie is, wat op mij overkomt alsof Jennifer wil dat de lezers dit al weten. Waardoor je meteen snapt waarom Luc zo geïnteresseerd is in haar. Maar dit is juist ook weer leuk omdat je je dingen gaat afvragen waardoor je verder wilt lezen. Jennifer weet je al meteen het verhaal in te sleuren doordat er in het begin al vanalles gebeurd waardoor ik het boek geen moment met rust kon laten. Het verhaal is goed in elkaar gezet en heeft geen gekke plotholes.

Wat ik wel jammer vond was dat Evie zoveel op Kathy lijkt kwa karakter. Het enige verschil tussen beide dames is dat ze verschillende hobby’s hebben. Voor de rest? Het zouden tweelingzusjes kunnen zijn. Ik had het iets interessanter gevonden als Evie een ander karakter had. Nu voelde het als een kopie van Kathy. Luc was gewoon zijn eigen zelf. Had ook wat weg van Daemon, maar niks anders dan als we hem kennen van de andere boeken. Verder zijn alle nieuwe karakters goed en duidelijk beschreven en kon ik daar niks op aanmerken.

The darkest star eindigd gelukkig niet met een cliffhanger. Er zijn genoeg open vragen waardoor je heel graag het volgende deel wilt lezen, maar het wachten word iets verzacht doordat het geen cliffhanger is.

Ben jij fan van knappe dudes en een tikkeltje van de romantische verhalen? Dan kan ik dit boek zeker aanraden. Het is te doen om hem los te lezen van de Lux serie, maar dat raad ik niet aan. Want je mist een heleboel mooie momenten.

Ik geef dit boek 4 diamanten.

2 gedachten over “Recensie: The Darkest Star – Jennifer L. Armentrout”