Recensie: The Burning Shadow – Jennifer L. Armentrout

Auteur: Jennifer L. Armentrout
Uitgeverij: Zomer & Keuning
Aantal pagina’s: 533
Jaartal: 2019
ISBN: 9789401915885
Genre: Young Adult

In dit boek is voor Evie niets meer hetzelfde. In “The darkest star’, het eerste deel van de serie, heeft ze opper-Luxen Luc ontmoet. In “The burning shadow’ kan ze zich daar niets van herinneren. Evie is een paar maanden uit haar geheugen kwijt. Op zoek naar het antwoord op de vraag wie ze is en wie ze was, belandt ze steeds dieper in de wereld van de Luxen. En ze zal al snel ontdekken dat als je daar eenmaal in zit, je er niet zo makkelijk meer uit komt.

The burning shadow gaat meteen verder waar the darkest star eindigde. Je zit daardoor meteen weer in het verhaal en kunt vlot verder lezen. Je komt steeds een beetje meer te weten over Evie.

Het verhaal loopt vlot door en er zit geen saai moment in. Daardoor leest het fijn weg en wil je doorlezen. Het zit goed in elkaar, zoals het eerste deel, en er zitten geen gekke plotholes in. Er gebeuren dingen die je totaal niet verwacht en het is een stuk minder voorspelbaar dan het eerste deel. Ik kon er geen genoeg van krijgen! Ondanks dat dit boek 100 pagina’s meer telt dan het eerste deel, had ik juist het gevoel dat ik hier veel sneller doorheen ging. En dat zegt wat: het eerste deel las ik al heel vlot en gemakkelijk. Je wilt meer en meer en ik zoog me vast aan het boek. Er zitten de nodige grappen in waardoor ik geregeld in mezelf aan het gniffelen was. En dat is wel nodig, anders was het een veelste serieus boek geworden. Het einde is enorm open en dat doet je snakken naar het vervolg. Zoveel vragen, zoveel dingen die nog staan te gebeuren. Ik ben benieuwd!

Als je deel 1 nog niet hebt gelezen en de achterflap van deze leest heb je wel een beetje een spoiler gevoel. Maar ook weer niet want de achterflap roept ook vraagtekens op. Want wat staat er allemaal te gebeuren? Dat maakt mensen nieuwsgierig.

Ik geef dit boek 5 diamantjes.